טיפים לשיער שופע וחיוך מושלם

מראה חיצוני מרשים משפיע לטובה גם על התחושות הפנימיות. כשאנחנו נראים טוב, אנחנו מרגישים טוב וגם מתמלאים בביטחון עצמי. כל אלה הם בסיס לחיים עם איכות אמיתית, ולכן כדאי להשקיע זמן ומחשבה בטיפוח עצמי. כאן בעמוד תמצאו טיפים לשני מרכיבים קריטיים במראה כובש: שיער שופע וחיוך מושלם.

ניקיון נכון של השיער

שיער הוא איבר רגיש מאוד. אם לא נדע לשמור עליו, התוצאה עלולה להיות נשירה, שערות שבורות, קצוות מפוצלים ובאופן כללי בדיוק ההפך משיער שופע שמושך מחמאות.

הבסיס לשמירה על השיער הוא הניקיון שלו: מומלץ להימנע מחפיפה יומיומית, ובמקום זאת לחפוף את השיער כ-3 פעמים בשבוע (בהתאם לעונת השנה ורק כשהוא באמת מלוכלך). רצוי לחפוף במים פושרים ובכל מקרה להימנע ממגע של מים בטמפרטורה גבוהה מאוד. אחרי שמסיימים להתקלח, אסור לסחוט את השערות, ועוד פעולה שעלולה להזיק לשיער היא סירוק בעוצמה גבוהה מדי. במקום סחיטה אפשר לייבש את הראש עם מגבת, באמצעות טפיחות עדינות, ואת הקשרים פותחים בזהירות, עם מסרק עדין, כשהשיער יבש. שמפו איכותי, ללא כימיקלים מזיקים ובפרט ללא SLS, הוא חובה. אם ישנו נזק כלשהו לשיער, כדאי לאחר החפיפה להשתמש במוצרי שיקום לשיער, על בסיס שמן קוקוס.

תזונה נכונה

תזונה היא מפתח קריטי גם לשיער בריא וגם לחיוך מושלם. המזונות שכוללים חומרים חיוניים לקרקפת בריאה, ולכן למינימום נשירה ושיער שופע, הם כרובית, ברוקולי, פטרוזיליה ועוד ירקות ירוקים (שעשירים בחומצה פולית), שיבולת שועל, אגוזים מכל הסוגים (בגלל שיש בהם סלניום) וכל מאכל שיש בו כמות נאה של אבץ (חומוס, שעועית, עדשים ועוד). עוד דגש הוא תזונה שיש בה מספיק ברזל, על-מנת שזרימת הדם לקרקפת תהיה תקינה.

לחיוך מושלם בזכות בריאות פה מיטבית מומלץ להרבות במוצרים שיש בהם סידן: טחינה, סויה ומוצריה, חלב ומוצריו, שעועית, עדשים וגם צימוקים, תאנים, קיווי ושקדים. בתפוזים יש גם ויטמינים וגם מינרלים שתורמים לבריאות דנטלית, ואילו תפוחים מגבירים את קצב ייצור הרוק שמפחית את קצב היווצרות הפלאק. כמו כן חשוב להרבות בשתיית מים.

מוצרי הזנה לשיער

גם התזונה המוקפדת ביותר לא תמיד מצליחה לספק לשיער את כל מה שהוא זקוק לו. בהתאם כדאי להשתמש גם בתכשירי טיפוח שמשלימים את החסר. התזמון האידיאלי הוא אחרי חפיפה, ומוצר משובח במיוחד מבחינה זו הוא שמן קוקוס. בין השאר שמן קוקוס, כמובן ממקור איכותי, מרכך שערות נוקשות, מגביר את הגמישות, מאפשר לעצב כל תסרוקת רצויה בקלות בלי לפגוע בשיער ומקנה לו ברק מחמיא.

את האיכויות החיוניות של שמן הקוקוס ניתן למצות באמצעות מריחה ועיסוי עדין של הקרקפת, על בסיס אמפולות וגם כמובן בשילוב שתי השיטות למקסימום אפקט חיובי.

טיפולים דנטליים אסתטיים

כפי ששמן הקוקוס מסייע בשיקום שיער פגום, כך כדאי גם לטפל בבעיות דנטליות, גם אם הן "רק" אסתטיות. בהקשר זה כדאי לדעת שכיום יש מגוון רחב של טיפולים יעילים מאוד, עם מינימום תופעות לוואי ועם תוצאות מצוינות. דוגמה טובה לכך היא יישור שיניים שקוף – תהליך שמאפשר לסגור מרווחים לא רצויים בין שיניים ובאופן כללי ליצור סימטריה נאה, בלי המראה הבעייתי של הברזלים בשיניים לאורך התהליך.